Kalastuskaardi püügiandmete esitamine
Püügiandmed tuleb esitada ainult kalastuskaardi alusel toimunud püügi kohta. Andmeid on võimalik esitada nii elektroonselt kui ka paberkandjal. Andmete esitamise sagedus ja tähtaeg sõltub kalastuskaardi kehtivusest.
- Kui tegemist on kuni üks kuu kehtiva kalastuskaardiga, esitatakse püügiandmed 5 päeva jooksul pärast kalastuskaardi kehtivuse lõppu.
- Rohkem kui üks kuu kehtiva kalastuskaardi püügiaruanne esitatakse 5 päeva jooksul iga kalendrikuu lõppemisest arvates.
Andmete esitamiseks on järgmised võimalused:
1. Esitamine www.pilet.ee lehel
Andmete esitamiseks tuleb minna www.pilet.ee lehele. Sisse saab logida nii ID-kaardi, mobiil-ID kui pangalingi kaudu. Peale esmakordset sisselogimist on soovitav endale luua kasutajakonto, mis võimaldab edaspidi siseneda ka kasutajanime ja parooliga.
Ülemiselt navigatsioonirealt tuleb seejärel valida MINU ANDMED/PILETID.
- Kui kalastuskaart on aruande esitamise ajal kehtiv, tuleb vasakust menüüst valida Kehtivad piletid.
- Kui kalastuskaardi kehtivus on juba lõppenud, tuleb andmete esitamiseks vasakpoolses menüüs valida Ostude ajalugu.
Kui aruanne on esitamata, klõpsake “Märkused” lahtris olevale aruande esitamise lingile. Seejärel avaneb Kalanduse harrastuspüügi infosüsteemi aruandevorm.
Peale aruandevormi täitmist vajutage nupule Salvesta, misjärel ilmub aruandevormi alla märkus EELSISESTATUD koos kellaaja ja kuupäevaga. Sellega on aruanne esitatud.
Aruanne kinnitatakse automaatselt 1 ööpäeva jooksul. Selle aja jooksul saab ka aruannet muuta.
2. Esitamine Kalanduse Infosüsteemis (KHIS)
Kalanduse Harrastuspüügi Infosüsteemis saab püügiandmeid esitada ainult ID-kaardiga sisse logides. Muid autentimisvõimalusi (mobiil-ID, smart-ID, pangaparoolid) infosüsteemi sisenemiseks kasutada ei saa.
Veenduge, et ID-kaart on lugejas ja kaardilugeja ühendatud arvutiga. Kui kõik toimib sisenege aruande esitamiseks Kalanduse Harrastuspüügi Infosüsteemi.
Kui aruande esitamine kalanduse infosüsteemis ei õnnestu, siis kontrollige sertifikaatide ja tarkvara kehtivust. Vajadusel uuendage seda ja proovige uuesti.
3. Esitamine e-posti teel
E-posti teel aruande esitamiseks lae alla aruande vorm.
E-posti teel esitades peab aruanne olema digitaalselt allkirjastatud.
Aruanne tuleb saata aadressil info@keskkonnaamet.ee
4. Esitamine posti teel
Posti teel tuleb aruanne saata tähtkirjaga ühel järgmistest aadressidest:
püük siseveekogudest: Aleksandri 14, 51004 Tartu;
püük merest: Kõrgessaare mnt 18, 92412 Kärdla.
5. Esitamine Keskkonnaametis kohapeal
Püügiaruannet saab esitada ka Keskkonnaametis kohapeal. Kontorite aadressid on leitavad ameti kodulehelt.
Maakondlikud kontorid on avatud E-N kella 9-12 ja 13-16 ning R 9-12.
Püügiaruande esitamise vorm Püügiaruande esitamise vorm
Täidetu aruande võib jätta ka postkasti.
Aruandeid ei saa esitada Palmse, Penijõe, Otepää ja Tooma kontorites, samuti Keskkonnaameti peakontoris.
Teadmiseks püügiandmete esitajale
- Kalasaagid märgitakse aruandes kilogrammides, jõevähi puhul mõõduliste isendite tükiarv.
- Kuni kuuajalise kehtivusega kalastuskaardi aruanne tuleb esitada 5 päeva jooksul pärast kalastuskaardi kehtivuse lõppu;
- Pikema kui kuuajalise kehtivusega kalastuskaardi aruanne tuleb esitada igakuiselt püügikuule järgneva kuu 5 kuupäevaks;
- Iga väljastatud kalastuskaardi kohta tuleb esitada ÜKS aruanne;
- Püügiandmed esitatakse kalastuskaardi andjale sõltumata sellest, kas püügil käidi või püügil käies saaki saadi. Kui püügil ei käidud või püügil käies saaki ei saadud, märgitakse aruandelehele püügikoguseks NULL;
- Merel märgitakse lahtrisse “püügikoht” Läänemere püügiruutude kaardil näidatud suur püügiruut, kus püügiruudu number, 28-1, tähistab Liivi lahte; 28-2, tähistab Läänemere avaosa ja Saaremaa läänerannikut; 29, tähistab Hiiumaa rannikuala ja Väinamerd; 32, tähistab Soome lahte;
- Teistel veekogudel märgitakse lahtrisse “Püügikoht” veekogu nimi;
- Andmete esitamata jätmisega võib kaasneda rahatrahv ning alates 01.01.2018 keeldutakse püügiandmed esitamata jätnud taotlejale uue kalastuskaardi andmisest. Keeld tühistatakse pärast andmete esitamist.
Kalastuskaarte väljastavate Keskkonnaameti spetsialistide kontaktandmed:
Kerli Pettai (Harju-, Rapla-, Järva-, Lääne-Viru-, Ida-Virumaa, Peipsi, Võrtsjärv, Jõgeva-, Tartu-, Põlva-, Valga-, Viljandi-, Võrumaa)
kerli.pettai@keskkonnaamet.ee
5366 2619
Märt Kesküla (Hiiu-, Lääne-, Saare-, Pärnumaa)
mart.keskula@keskkonnaamet.ee
463 6823, 523 4410